torsdag 18 december 2014

Städa rätt


Julen närmar sig med stormsteg och jag är iof lite sent ute men har börjat julstäda nu.
Dessa 2 produkter ramlade in hemma hos oss och jag är stolt och lycklig över att eco sortimentet även funnit en plats i städskåpet.
Ecover är pionjärer inom hållbarhet och miljövänlighet med 35 års erfarenhet av feel good- städning i hemmet.
Kraftfullt nog att göra jobbet men med växt-och mineralbaserade ingredienser för att ta hand om dig och ditt hem utan otrevliga kemikalier. 
Jag som är en förpackningsnörd gillar verkligen designen på dessa produkter.
Den är stilren men jag blir även glad av dessa förpackningar.
Färgglada utan att vara för mycket.

Den mindre flaskan är ett diskmedel och har en himmelsk doft av citron och Aloe Vera.
Den tar effektivt bort fett och gör disken skinande ren utan smutsiga kemikalier.
Ljuvlig helt enkelt.
Jag har sett att just denna finns att köpa på Ica Maxi och det är kanon att det finns  vänliga varor så nära.

Sprayen är en universalspray som jag använder överallt.
Tänk att kunna städa enkelt och perfekt med bra val av produkter.
I love them helt enkelt och säger Välkommen hem till Familjen Nilsson Ecover <3 p="">
Nu är dom här för att stanna.

Kolla om dessa finns i din matbutik för dom är underbara.

Och apropå städ och så så är mitt bästa städtips att man kommer väldigt långt med bakpulver och citron. Bla får du bort kalkavlagringar genom att gnida en citron mot ytan, vänta några minuter och sedan torka bort med en fuktig trasa. Lämnar dessutom då en ljuvlig fräsch doft.

Bakpulver passar inte enbart till bakning utan även till en mängd annat braigt.
Har du stop i avloppet?
Ta en 1dl vatten och 1dl bakpulver häll i avloppet, vänta en kvart och spola med varmt vatten.

Har du fula missfärgningar i toastolen?
Häll på ett par matskedar bakpulver, låt verka ett tag och skrubba sedan bort.

Finns ju massor med bra grejer från skafferiet att använda i städningen.
Varför använda smutsiga kemikalier när du ska städa och göra fint?

Mer eco till världen

XOXO

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar