lördag 8 augusti 2009

sol och bad

Imorse bestämde jag mig för att gå och bada med barnen.
Så efter frukost bråkade vi förste en stund..det vanliga trots som kan göra en hysterisk eller så.


Sen gick vi till lögarängen...det tog ca 40min att gå dit men var mycket skugga på vägen och ett glass stop:)

Det var lagom med folk och vi hittade en perfekt plats på gräsmattan.
Vi badade och fikade om vartannat.
Såååå mysigt var det och barnen var underbara.

Vid en av våra fikapauser sa Lucas plötsligt: Det här är livet mamma.
Han är underbar min lille son...som för övrigt är äldst.

På eftermiddag kom Peter dit. Han vart 3 i dagens tävling och vann en kamera som han ska byta mot spel då kvittot var med och vi redan har kamera. Lucas och han ska iväg imorgon och välja spel då dom inte hann det idag.

Lucas och Peter åkte och handla och lämnade Kenny starfighter filmen och hyrde Star wars the clone wars. Så nu har vi haft myskväll med popcorn (lucas val) och film och jag hoppas Lucas somnar snart så jag åxå får krypa till kojs snart. Brände mig rejält idag då jag bara smörjde barnen och min hjärna smälte nog:)

Men idag går jag och lägger mig lycklig....efter en underbar dag.
Imorgon är det söndags jobb..men då är jag ledig på tisdag och det är perfekt då resten av familjen har semester ju.
Vi hade först tänkt ta en sväng till mor och far men då dom är dåliga och upptagna tar vi en tur till Södertälje istället och TomTits.

Krya på dig lilla mamma och pappa. Och hoppas allt lugnar ner sig snart och ni får ta det lugnt ett tag :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar