onsdag 12 juni 2013

Arla mjukglass hemma



Ingen kan ha missat att Arla har tagit fram helt galet roliga nyheter till denna sommar.
Nu har mjukglassen hittat till det svenska hemmet....och ni har väll inte missat reklamen där våfflan med mjukglass äntligen kommer hem.

Jag blev heeeelt lyrisk när jag såg denna nyhet och sååå nyfiken.
Mjukglassen finns i 3 smaker och det är vanilj, choklad och jordgubb.
Klassiska smaker som passar dom flesta.

Super enkelt att fixa till även om man behöver ha lite framförhållning för att kunna äta mjukglass hemma.

Så här gör man:


Busenkelt ;)
1 pkt räcker till 4 stora portioner.
Jag spritsade med decomax och det gick kanon bra.

Vad tyckte jag då?
Himmelskt.....jag älskar verkligen vaniljen och att kunna fixa ihop mjukglass gjord på färsk grädde.
Många tycker det tar lång tid i frysen men då jag är van vid att saker ibland tar lite tid (från bakningen) så gjorde det mig inget. Många säger även att det är enklare att vispa vanlig glass med vispen för en fluffig glass men det blir inte samma sak.

Här får du den krämiga, tjocka men ändå fluffiga konsistensen på glass som du annars inte kunnat få hemma.
Vi älskade vaniljen alla 4 och barnen var med och vispa och fixa.
Barnen prydde sina glassar med massa roligt strössel och kolasås och jag valde violströssel och Dulche de leche sås. Detta kommer bli en hit i sommar hemma hos oss och det ska bli spännande att testa dom andra smakerna också. 
Enkelt, smidigt och himmelskt gott....välkommen hem till oss mumsiga mjukglass och tack Arla för att ni äntligen tagit fram denna produkt.

Faktum är att med vaniljen så kommer jag inte på några minus alls...möjligtvis att den tar slut för fort ;)

Köp hem och servera lyxig mjukglass med frukt, strössel eller krossade kakor.
Jag serverade min glass i pappformar för cupcakes från Nicolas Vahe....perfekta även till glass ;)

XOXO

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar