onsdag 10 februari 2016

Let´s talk about BMI


BMI är en förkortning av Body Mass Index och ska ju tydligen ge en mer exakt bild om din kropp är sund. Alltså BMI är sååå full of shit och jag kan tycka att den mer stjälper än hjälper en människa.
Säger ingenting om din kropp då det enda den går efter är vikt och längd.

Jag har alltid haft ett otroligt lågt BMI vilket säger sig själv..jag är smal.
Men enligt BMI skulle jag varit kraftig underviktig när det egentligen är runt den vikt jag alltid haft.
Det ger ju bara folk komplex att sätta en stämpel på människor utan att veta hur dom ser ut.
Tex om du har mycket muskler och väger en hel då så är du överviktig!!
Helt sjukt.

Vi har pratat en del om BMI på jobbet och just hur dåligt det är.
Har länge legat på 16 i BMI men bestämde mig för att räkna det igen...bara för skojs skull...och kors i taket....jag låg på 19!! Vilket är normalt BMI..wohoo för att få vara normal i vikten ;)

Men säger det något egentligen om vem jag är eller hur jag ser ut?
Gör det att jag mår bättre eller sämre?
Nej nej nej!!!

Jag är fortfarande smal...vill fortfarande bli större...men gillar verkligen min kropp.
Och det gjorde jag innan jag hade normal BMI åxå.

Sträck på dig...var stolt och njut av livet 
XOXO

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar