lördag 30 oktober 2010

Happy Halloween

Jaha ja den här helgen är det Halloween. Jag har alltid svårt att veta när det är Halloween eller Alla Helgona. Har ingen ordning på det där.
Lucas vill såå gärna gå bus eller godis och det är väll klart han ska få det.
Han brukar ändå tröttna efter några hus.

På Mcd kan man denna helg bli målad och jag ska ta med kidsen dit idag så dom får bli utspökade. Sen måste vi ladda med lite läskigt godis och tända marschaller. Mysigt.
Kanske gör vi ljuslyktor med spöken på...får se hur långt orken räcker.
Vi har städ helg på området denna helg åxå.
Framsidans rabatt ska fixat och skräp ska slängas..mysigt, skönt och lite tråkigt.
Regnet hänger i luften men det brukar ändå vara rätt mysigt med grannfika och lite snack helt enkelt.

Förra helgen tog Peter bort våran ringklocka då han tröttnade på att Leo plingade på heeeela tiden. Nu får han inte igång den igen :) Det har varit både bra och dåligt.
Man slipper mycket onödigt folk som ringer på typ säljare m.m men man missar ju en hel del trevliga människor också. Men vi har ju vardagsrummet precis vid dörren så är vi där inne ser man ju ändå att det är någon där.
Igår kväll vid 22-tiden satt vi där..jag kollade på en serie på datorn och såg bara ett huvud som snabbt tittade in. Personen hade en mask på sig så jag antog att det var sena Bus eller godis människor. Bad Peter men han sa att han hörde ju inte att dom ringde på så han tänkte inte öppna. Suck...jag öppnade och var lite irriterad för att dom kom så sent. Herre gud det finns dom som har små barn eller kanske tom sover. Föööör sent tyckte jag.
När jag öppnade bestämde jag mig för att tala om för pojkarna hur mycket klockan var.
Då började dom viska till varann :-Oj är klockan tio. -varför var det ingen som kollade detta??
Och dom såg lite ut som dom tänkte springa därifrån.
Men jag skäller inte bara....jag är ganska snäll åxå.
Jag bad dom vänta en stund och gick och hämta godis och gav dom.
Och sa sen åt dom att gå hem och göra det här på en bättre tid.

Gud jag håller på att bli gammal. Dom tänkte nog att jag var en surkärring...men jag gav dom ju ändå godis ;)

Nu blir det frullebulle här och idag kommer mamma och sover över.
Super mysigt. Imorgon ska jag ta med henne och kidsen på Ikea frulle.
Inte super lyxigt men mysigt.

XOXO

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar