söndag 26 juni 2011

Regnig ledig dag




Vi köpte en extra bil för ett tag sen då vi kände att det behövs 2 bilar nu när vi båda har körkort och sommaren kommer med allt vad det innebär.


Extra bilen är en röd Mazda 323 med lysen som fälls upp.


Barnen tycker den är super cool, som en racerbil.


Jag tycker åxå den är rätt cool men kör hellre volvon ;)


I torsdags var jag och barnen lediga och Peter hade tävling i Sala.


Vi bestämde att han skulle ta volvon då det är en bit att åka och Mazdan är inte super härlig att åka långt med.


Det regnade massor ute och det gick ingen bio så jag bestämde att vi skulle åka till Busborgen.


Vi packade in oss i bilen och drog iväg. Jag är inte helt van vid att köra denna bilen och kopplingen tar högt upp så det racear lite när jag kör. Stackars bil är nog inte helt nöjd när jag kör den men får leva med det helt enkelt ;)




Barnen körde slut på sig på Busborgen medans jag fick dricka kaffe.


Härligt och lyxigt...:)


När vi var klara åkte vi till Mcdonalds för lunch.


När vi var färdiga där och satte oss i bilen ville den inte starta.


Hmmm jag hade stängt av lysena och det hade funnits bra med bensin men någe fel måste det ju vara. Skit helt enkelt.


Jag valde ändå att tro att det behövdes bensin i bilen och som tur var ligger det en mack precis brevid McD så jag gick dit och frågade om jag fick låna en dunk och tanka lite bensin.


Sen hällde jag i det i bilen...och vips så startade den och åkte upp till första sträcket.


Det hade alltså bensin men måste ha stått i en lutning eller så var den bara tjurig helt enkelt.




Nu är jag och bilen osams med varann :) och jag tänker inte köra den på ett tag...eller så borde jag det och vänja mig vid den. Hmm får se hur jag gör.


På eftermiddagen åkte jag och letade byxor och då hade jag volvon iallafall.




Dagen var hur som helst kanon och skönt med ledighet.




XOXO

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar