torsdag 20 december 2012

Fru Cupcakes testar och tipsar

Logitech gör ju en hel del bra produkter till bl.a. datorer och mobiltelefoner.
Vi har haft en dockstation som man kan ladda mobilen och lyssna på musik och vi älskade den och den användes flitigt.

Nu har Logitech kommit ut med en liten boombox som spelar musik via Bluetooth.
Jag förstod inte riktigt grejen då jag vill kunna ladda samtidigt men jag fick igår hem en för att testa skillnaden.
Måste erkänna att jag är kär helt enkelt.
Och då undrar ni kanske varför...och det ska jag berätta för er.

Jag pluggade in den super lilla söta saken då den inte var laddad.
Följde dom super enkla instruktionerna och sedan öppnades en ny värld för mig.
Ut strömmade musik med bra tryck OCH jag kunde använda telefonen precis som jag ville undertiden.

Med dockstationen måste jag ta ur telefonen varje gång jag använder den och eftersom jag använder min mobil mest hela tiden så blir det en del...sen måste dockstationen dessutom finna mobilen innan musiken kommer igång vilket kan ta ett tag ibland.
Nu får jag jag musik OCH kan alltså använda min mobil...klockrent.
Och behöver jag ladda mibilen kan jag ju göra det med sladd som vanligt och fortfarande ha musik.

Jag har lyssnat på radio och på iTunes och det är klockrent.
Har spelat spel och haft musik samtidigt och det går utmärkt.
Bloggat, surfat och chattat och musiken spelar på.

Då denna boombox är liten kan den hänga med vart som helst och du behöver inte ha den där mobilen är. Bluetoothen sträcker sig längre än jag trodde ;) hela ca 15 meter. Det är ju helt underbart.
Lyssna på musik när du lagar mat, skottar snö, packar julklappar eller ligger i badet.
Laddar du batteriet fullt räcker det upp till 10 timmar.
Men stäng gärna av den när du inte lyssnar för att spara på det laddningsbara batteriet.

Man säger att hörlurar är årets julklapp men jag skulle vilja säga att denna snygging är årets julklapp helt enkelt. Den finns i flera olika snygga färger.
Man kan koppla ihop flera via Bluetoothen och det är ju perfekt om du har lite fest eller bara vill ha musik i flera rum :)
Den finns att köpa här och då är det fri frakt.
Men behöver du finna den i butik nu innan jul så finns den på bla Elgiganten, MStore och Macoteket.
Priset ligger runt 990kr och jag kan säga att det är helt klart värt det.
Denna är underbar och perfekt för alla tillfällen helt enkelt och sååå smidig att ta med.

Love it <3 p="p">
xoxo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar