måndag 13 maj 2013

Wohooo det går framåt



Min resa mot 10kg plus tuffar på.
Kan nu stolt tala om att jag kommit halvvägs :)
Vägde mig förra veckan och har nu passerat 55kg, alltså jag har gått upp 5kg :)
Helt underbart och sååå skönt att se lite resultat.

Får otroligt härlig respons från vänner och bekanta och det känns härligt att höra att mina 5kg syns.
Jag känner det ju själv men det är kul att även få höra det.
Formerna börjar hitta tillbaka och jag känner mig lite som en tonåring igen...eller ja så som jag såg ut som tonåring. Underbart helt enkelt.<3 p="">
Ser framemot att få hoppa i bikinin i sommar och för första gången på länge trivs jag med mig själv igen.

Även om jag får en massa fin respons så ramlar det även ur en del knasiga kommentarer ibland.
Jag är en smal tjej....har alltid varit smal och har otroligt lätt att gå ner i vikt.
Men jag är inte sjuk och jag äter.
Däremot är mat inte min prio i stressade situationer och då äter jag gärna skräpmat och liknande och det påverkar min kropp negativt. Av dåliga rutiner och dålig kost går jag ner i vikt.
På semestern brukar jag också gå ner i vikt då vanliga rutiner brukar falla bort och man lever lite slött och slarvigt.
Nu har jag alltså bestämt mig för att ta tag i detta och har fått kostschema med otroligt mycket mat och rejäla mellisar. Mycket protein men även mycket kolhydrater och bra med fett.
En jämn balans som jag mår bra av helt enkelt.

Så nu kör vi....5kg fram till 1 september...det borde ju gå ;)

Wish me luck

xoxo

2 kommentarer:

  1. Vilket härligt inlägg! Vad skönt det måste kännas att vara på väg mot målet och vad skönt som läsare att få läsa ett lite annorlunda inlägg i en mat- och vikthetsande värld, fast oftast åt andra hållet.

    Jag hade samma problem som du innan jag fick barn och mådde aldrig bra över min "beniga" kropp som man fick så mycket kommentarer om. När jag ammade trodde jag att jag skulle hamna i samma men nånting har hänt med ämnesomsättningen förmodligen och jag har gått upp bra i vikt och börjar nästan känna tvärtom... det är lite skönt :)

    -----------------

    www.tuffjanna.se

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ohhh men tack fina du.
      Underbart med lite respons då och då...det värmer.

      Ja mycket hets i samhället totalt tycker jag.
      Jag hetsar dock inte...når jag mitt mål är det underbart och något jag verkligen jobbar för...men når jag inte det ja då är det så helt enkelt.

      Ja men visst får man mycket kommentarer som "spinko"?
      Underbart att höra att det vänt för dig...och jag var in och kolla sin blogg...super fin är du. Måste vara både ovant men underbart att vara åt det "vanligare" håller.
      Lycka till och ha det underbart. Kommer följa dig på bloggen ;)
      kram kram

      Radera