fredag 12 juli 2013

Årets godaste vin



Årets godaste nyhet på rosé hyllan är helt klart Xpression Pink Moscato.
Det överraskade mig verkligen och har blivit min sommarfavvo.
Det har beställningsnr: 6293 och blir ditt för endast 79kr.

Pink Moscato är det senaste och en starkt efterfrågad vinstil i hemlandet USA. Detta fruktiga friska sommarvin kommer från Ironstone Family Vineyards i Kalifornien utsedd till ”Grower of the Year” av the California Association of Winegrape Growers 2011. (källa:Stellankramer.se)

Det är ett otroligt smakfullt vin men har ändå en lätthet i sin smak som gör att det är ett perfekt sällskapsvin.
Jag tycker smaken är söt även om vinet är halvtorrt och det smakar melon, jordgubbar och sommar för mig.
Passar helt ljuvligt till frukttallriken eller till en ostbricka med milda ostar och kex.
Ha i krossad is för att få den extra kyld och låt det svalka ihop med vattenmelon eller jordgubbar.
Eller avsluta dagen med ett glas enbart på altanen en sommarkväll.
Jag älskar detta rosé vinet för det har perfekt balans på sötma, smak och karaktär. 

Detta rosé vinet passar alla som vill ha lite mer smak på sitt rosé men även en del sötma.
Även om jag rekommenderar alla över 20 att testa. 

Betyg: 5/5 cupcakes

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar