fredag 29 november 2013

Lite slow



Ni har säkert alla gjort Carbonara där hemma i stugorna och ja jag är kanske lite efter.
Faktum är att jag inte alls varit speciellt förtjust i Carbonara och bara ätit det på halvfabrikat eller på lunchställen.
Men för ett tag sedan blev jag sååå fruktansvärt sugen på just Carbonara, måste vara något jag har brist på eller något annat skumt.
Hur som helst så bestämde jag mig för att laga just det häromdagen.
Googlade lite recept och sedan gjorde jag som jag brukar göra....vispar ihop lite på en höft baserat på det som är i en Carbonara.

Mitt recept:
6 pers.

1 pkt tunna spagetti
1pkt bacon ( I löve bacon)
3dl grädde
2ägg
2 nävar riven ost
2tsk pesto
lite peppar

Gör så här:
Dom tunna spagettin ska bara koka i 3 min så vänta med pasta vattnet.
Knaper stek bacon
Knäck ägg och häll på grädde, ost, kryddor och pest i en skål och vispa ihop det.
Koka upp pastavatten med salt och en klick smör.
När vattnet kokar lägg i pastan.
När baconet är välstekt häll på äggblandningen och låt det småputtra.

När allt är klart så blandade jag ihop allt i en stor skål.
Serverade detta med en lök och tomat sallad och lite skuren mozzarella.
Det blev helt himmelskt och smakade dessutom gudomligt gott i matlådan.
Mättande, enkelt och helt fantastiskt.
Och jag vet att ni säkert är många som tänker: Men jösses det har ju jag kommit på för länge sedan.
Men ja nu vet även jag hur gott detta är och hur fantastiskt enkelt det är att fixa ihop.
Nästa gång ska jag ta ett glas rött till detta då jag misstänker att det är galet gott.

XOXO

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar