torsdag 9 oktober 2014

Hockey med fredagsmys


Imorgon är det dax för lite fredagsmys i ABB Arena.
Det är dax för min och Leos sjätte hemmamatch och våran allra första match mot AIK.

Jag är fortfarande helt lyrisk över att få vara pressvärdinna och Leo älskar att få se mycket hockey.
Pressvärdinna är min grej helt enkelt ;)

Det går ju inte superduper bra för VIK nu och dom ligger ju tyvärr näst sist i serien.
Men iof ligger AIK sist så so far ligger inte VIK sist :)
Men ujujuj vad tungt det går nu, jag är ju långt ifrån en proffskommentator men alltså nu måste spärren släppa snart för boysen.
Jag är övertygad om att dom kan bättre och att det finns ett otroligt bra lag som bara inte funnit sitt spel ihop ännu. Jag vet att många ifrågasätter Martin Filander och ja kanske är det så att han inte har tillräckligt mycket pondus och respekt för att få ihop det och kanske skulle det ha varit så att han borde startat som assisterande coach.
Men att sparka honom tycker inte jag är lösningen på lagets downfall.

Om du gör något som du egentligen kan i sömnen och det vörjar gå riktigt dåligt ja då är det svårt att ta sig ur det och få det bra igen.
Man ser frustrationen i killarna på isen och det leder ofta till att det rinner till och dom gör något som ger utvisning vilket sänker ännu mer.
Dom gräver djupare och djupare men det sista dmo behöver är att folk ger upp och börjar sura.

Det finns ju ett ordspråk som låter så här: Älska mig mest när jag förtjänar det minst.
Och det är lite så VIK behöver just nu.
Stöd, engagemang och tro.
Jag har inte VIK i mitt hjärta (även om jag är väldigt delaktig) men jag tycker INTE man sviker bara för att det går dåligt.
Tycker inte att det ska vara "Vi vann" mot "dom förlorade".
Kan förstå dom som går på hockey ibland och liksom kollar lite då och då.
Men jag tycker det är trist när en del människor bara bryr sig när det går bra och på förra hemmamatchen när supportrarna började bua ja då skämdes jag.
Visst kan man vara missnöjd när det går dåligt...men blir ju knappast bättre av att bua.
SKÄMS PÅ ER!!!

Visst hade det varit helt underbart om säsongen startat på topp och allt varit lysande.
Men ibland får man inte som man vill och jag hoppas verkligen att dom finner sin framgång och sitt självförtroende.
Är helt övertygad om att säsongen kommer bli underbar...och hoppas innerligt det släpper snart.

Heja VIK

XOXO

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar