tisdag 18 augusti 2015

Fredagsmiddag


I fredags hade jag date med T för att äta middag.
Jag har länge velat testa Bistro Gränden här i stan och hade nu bokat bord för oss där.
Finns ett Cafe som heter Cafe Gränden och restaurangen är en del av den.

Och när man kliver in på Bistro Gränden ser man att Cafeet hör ihop med detta ställe för det finns små detaljer som följer dom åt men samtidigt saker som delar dom.
Bistro är så himla snyggt, stilrent och känns lyxigt.
Otroligt snabb och bra service och man känner sig sedd som kund.

Jag beställde kyckling på en salladsbädd med parmesan men tog även en potatisgratäng till det.
Ok kycklingen var inte den bästa men totalen var fantastisk och helt ljuvligt gott.
Jag gillar ju riktigt hårt grillad kyckling och den var bra kryddad...dock hade jag gärna velat ha en lite större bit kyckling.
Potatisgratängen var krämig och underbar och ihop med deras galet goda Djävulsröra (som även finns på cafeet att beställa) ja då kan det liksom inte bli mer än magiskt.

Jag körde bil men lyxade till det med en Frozen Daquiry utan alkohol och gjord på ananas.
Så löjligt gott och jag var tvungen att fixa till en hemma i helgen.
Jag älskar verkligen Frozen D drinkar och man kan ju använda alla möjliga frukter och både dricka med eller utan alkohol. Den bästa sommardrinken helt enkelt för alla tillfällen.

Är ni i Västerås ska ni absolut se till att äta på Bistro Gränden eller ta en lunch på Cafe Gränden.
Båda ställena är fabulösa helt enkelt och på Bistro skulle jag kunna äta alla dagar i veckan ;)
Love it och keep up the good work

XOXO

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar