torsdag 13 augusti 2015

I tisdags var det dax


Äntligen kickar säsongen för hockey igång igen och jag är så otroligt glad att jag även denna säsong kommer få ta emot pressen.

Jag älskar verkligen "jobbet" som pressvärdinna och känner att den rollen passar mig ypperligt....som handen i handsken.

Än så länge är det "bara" träningsmatcher men jag är lika taggad för det.
I tisdags var det dax för första hemmamatchen och VIK mötte Djurgården.
Och dom gjorde det så himla bra och vann med 1-0.
Ska bli så otroligt kul och spännande att följa laget denna säsong och jag tror verkligen på laget även om det inte verkar vara ett komplett lag.
Vad jag förstår behövs någon mer back.
Men jag är övertygad om att dom kommer finna sina platser och få ihop truppen.

Visst tycker jag det är tråkigt att en del av spelarna från förra säsongen inte är kvar.
Bla fälldes det några tårar när man på ispremiären tackade av Marcus Söderkvist men jag önskar honom lycka till och förstår att man måste göra sitt val ibland.
Jag hade även gärna sett Angel denna säsong och tycker det är riktigt trist att inte  Pär "Hellas" Hellenberg är kvar som assisterande tränare.

Men jag välkomnar alla nya till laget och önskar dom som slutat stort lycka till.

Nu kör vi full fart framåt med nya träningsmatcher och nästa som jag "jobbar" på är på Lucas födelsedag den 25/8 då vi möter Linköping. Spännande!

Premiärhemmamatchen på säsongen är den 15/9 och vi möter då Vita Hästen.

XOXO

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar