tisdag 22 mars 2016

Älskade gymträning


För ett tag sedan tog jag det enorma klivet och  skrev in mig på ett gym som ligger nära mig.
Jag har tränat på gymmet på jobbet och känt att det var en bra start men nu har jag alltså skaffat gymkort :)

Och jag måste erkänna att jag har lyckats ta mig dit väldigt ofta. 
Har även testat att köra ett pass före frulle och köpa med mig nybakat bröd hem.
Det passade inte helt perfekt att träna innan frulle ännu dock...då jag glömmer att fylla på innan träning med en bar eller shake.
Men jag börjar få lite rutin på träning och ökning av mellisar.

Snart har det gått 3 veckor på det nya gymmet och med tanke på att jag inte kör slut på mig totalt och enbart tränar mellan 30-60min intensiv träning så är jag svinnöjd att jag känner små resultat.
Inget som syns speciellt men jag känner ju min kropp och märker att axlarna har förändrats lite och låren har blivit större.
Det gör mig så otroligt taggad och smått besatt.
Får försöka ha vardagsbalansen bra men vill komma iväg och träna så ofta som möjligt.
Skulle bli lyrisk om jag tog mig dit 5 dagar i veckan men då måste jag få mig att åka iväg hemifrån.
Nu har jag åkt direkt från jobbet till träning och det passar perfekt men lägger större uppgifter på maken hemma vilket sabbar min egen balans.

Så idag ska jag försöka få mig att efter alla kvällens sysslor dra mig iväg och träna ett pass.
Wish me luck.

Jag är en tjej som väldigt sällan blir besatt och som har svårt att sätta mål för mig själv.
Men just nu är jag väldigt besatt av träningen och den får mig nöjd, glad och avslappnad.
Vill öka och även finna bättre rutiner för att få allt att gå ihop och jag är säker på att jag snart har en bra balans. Vill ju även finnas för min familj och mina vänner.

XOXO från träningsfreaket ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar