måndag 7 mars 2016

Långledigt



Förra veckan var det sportlov här i vilda vässan och jag passade på att ta 2 dagar ledigt efter alla sjukdomar :)

Startade ledigheten med en bokad massage på Harmony Plaza Spa här i stan.
Har aldrig varit där på behandling men var ju där och bubbla i höstas.
Hade bokat in en aroma-massage men läste inte riktigt på om den.
Wow herre jösses vilken underbar behandling och jag kan varmt rekommendera den.
Alltså det var en ljuvlig helkroppsmassage, skalpmassage och avslutades en ansiktsrengöring och massage. Jag var så svinlycklig när jag var klar.
Och då fick jag även hoppa in i bastun som ligger på våning 25 (eller 26) med en fantastisk utsikt över västerås.
Magiskt helt enkelt och verkligen inte sista gången jag bokar detta.
Hon var dessutom så himla duktig och tog verkligen i på dom ställena där jag var stel.
Inte bara en sådan"lalalala-massage" utan rejält.

For hem för att kicka igång flytt av Lucas rum.
Han skulle byta sovrum med oss och få lite ny inredning och ny säng.
Blev en hel del rensning, bärande och trixande men nu har Lucas ett super fint rum och vi bor i hans gamla sovrum. Vi har fortfarande massor som ska slängas, säljas och placeras men vi hann med en hel del nu under dom lediga dagarna.

På lördagen hade min energi och lust verkligen försvunnit och vaknade på svindåligt humör.
Rastlös, trött och irriterad.
Men det ordnade upp sig framåt eftermiddagen då jag och barnen for och köpte lördagsgodis, tog en mysfika och när vi kom hem hade Peter köpt en helt bedårande bukett.
Supermysig blev ändå lördagen och vi kollade även in andra chansen och hade lördagsmys.
Det där med att fånga tag i den positiva energin och tråden är inte alltid enkel...man får liksom jobba lite på det.
Men helt klart värt att försöka sikta på det positiva istället.

Söndagen hade vi bestämt att vi skulle hitta på något hela familjen och badhuset var det som bestämdes.
Peter hade ihop med kidsen bestämt Kokpunkten och jag var först inte alls nöjd (mmm jag är en bråkig fru som iof gör som det är bestämt men kanske inte helt lyriskt) då jag hatar badhus egentligen..tycker det är för kallt helt enkelt.
Men min underbara make talade om att jag skulle få hänga i relaxen medans dom for runt i äventyrsbadet.
Lämnade mobilen så det blev inga bilder från relaxen.
Det var första gången jag besökte den...men långt ifrån sista.
Så otroligt galet skönt att spendera lite tid där.
Men det kliade även i mina idefingrar och jag ville vara ansvarig för deras relaxavdelning.
Ser otroligt mycket potential i den och tycker att man kan förhöja känslan för besökaren ännu mer.
Det är ändå rätt dyrt att gå in där och vill man ha både relax och äventyrsbad så går det på 295kr för en person på helgen!!
Och jag kan tycka att infon just på relaxen är dålig.
Ohhh vad jag skulle vilja ha ansvar för just den avdelningen.
Meeeeen går man bara in på relaxen så kostar det 220kr och det är för mig helt klart värt.
Kommer jag absolut att göra.
Resten av söndagen slappade vi och åt resterna av lördagsgodiset.

Jag älskar att vara ledig men måste helt klart finna tillbaka till min positiva energi.

Nu är det ny vecka och nya möjligheter
XOXO

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar