måndag 16 maj 2016

Super härlig helg helt enkelt


Den här helgen har jag verkligen laddat mina sociala batterier.
Kickade igång helgen i fredags med middag och bio med finfina Sofia och Jenny.
Jag passade även på att fira Jenny i efterskott.

Vi åt på bästa Allstars och jag och Jenny delade på en Allstar Plate.
Har varit nyfiken på den länge och nu var det äntligen dax.
Hmm den var helt ok men inget jag skulle vilja äta till middag igen.
Men passar perfekt till en sportkväll som snackstallrik.
Mumsigt var det iof och jag älskar storleken på miniburgarna...såååå himla söta.

Efter maten drog vi iväg till bio och hade köpt biljetter till Djungelboken.
Alltså wow vad bra gjord den är och my god vad jag grät i slutet.
Saknade dock mer band och relationsförklaringar.
Dom tog liksom förgivet att man läst boken 1 miljon gånger eller sett tecknat.
Men alla kan inte Djungelboken.
Men se den...verkligen vackert gjord och en stor eloge till den lille pojken som spelade filmen helt mot sig själv ;)
Lovely

Lördag morgon hängde molnen tungt och det var en riktigt trist dag vädermässigt.
Kaffet intogs med denna söta duva som sällskap.
Han/hon har börjat hänga lite med mig på altanen och den pratar på som attans.
Och så fort någon kommer ut i huset brevid eller på våran altan så drar den.
U and me duvan...trevlig sällskap.

Jag drog sen till systemet och Ica för att handla inför ljuvlig tjejkväll hemma hos mig.
Hade dock väldigt svårt att finna ett härligt humör och hur jag än kämpade på så var jag rätt surmulen...typ som vädret.
När jag var på väg hem sent på eftermiddagen efter att ha släppt av Peter på hans kvällsaktivitet så bestämde jag mig för att nu får jag rycka upp mig.
På med underbar musik...dansa runt lite...fixa kvällsmat (världens sämsta mamma gjorde toast) och duka för kvällen.
Och när tjejerna ringde på dörren var jag laddad och hade välkomstbubblet redo.

Alltså wow vilken ljuvlig kväll det blev.
Pojkarna lekte och Leo tog hand om ursöta Hugo.
Vi kollade på Eurovision, åt småplock och drack vin och bubbel.
Och så underbart fina presenter fick jag...det är ju super lyxigt att få presenter så här en vanlig lördag.
Dessa tjejer fyllde verkligen på min lyckobägare och även om det vart svinsent och jag typ höll på att somna när dom gick hem så var jag så lycklig.
Är så glad att jag har mina finfina vänner..inte bara dessa raringar utan väldigt tacksam för alla som förgyller mitt liv.

Söndagen gick i vilans tecken.
Det ska ju söndagar göra....gå i vilotecken.
Hände inte mycket utanför det vanliga med tvätt och sådant.

Sen eftermiddag kände jag dock att jag behövde röra på fötterna så jag åkte och köpte present till en super fin vän som fyller snart och köpte en locktång till mig.
Jag är ju helt handikappad när det gäller att locka eller platta håret och jag har ju inte enormt med hår...men övning ger färdighet och kanske lyckas jag få till lite lockar snart.

Urmysig helg blev det iallafall.

XOXO

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar