lördag 9 september 2017

Dagens stora fråga


Ja nu var det vääääldigt länge sen sist...tiden springer iväg och det finns massor med grejer jag skulle vilja skriva om men just idag blir det något jag funderat på ett tag.

Dagens stora fråga! Hur får människor ihop sitt liv?
Alltså jag satt och kollade på en serie som jag följer och en av personerna det handlar om begravde sin mamma som dött plötsligt. Hon höll ett tal om sin mamma och ja jag har ju en del obearbetade känslor kring min pappas död och naturligtvis så grät jag hejdlöst av hennes fina men knasiga tal.
Begravningar är för mig något som är svårt att hantera.
Och att gråta är för mig inget jag gör speciellt ofta.
När jag gråtit en stund började tankarna snurra till allt möjligt och helt plötsligt fick jag nästan andnöd över alla måsten och alla saker jag vill och behöver hinna med.
Fick ta några djupa andetag och försöka tänka att man hinner det man hinner och man kan INTE hinna allt. Men tankarna for ändå tillbaka till just vardag och hur mycket jag egentligen tänker att jag måste hinna och jag blev helt enkelt nyfiken på hur andra människor tänker.
Just nu känner jag att jag inte hinner med något alls...brister på alla plan helt enkelt.
Hinner inte vara mamma, fru, vän lärare, mentor, lagledare eller något alls till 100%
Blir så stressad så jag blir oförmögen att överhuvudtaget röra mig, men så klart så rör jag  ju mig och bockar av min mentala lista med saker som ska göras.
Idag lägger människor så mycket krav på sig själva och jag funderar på hur det blev så här.
Hur blev jag så här? Vart kommer alla mina krav ifrån egentligen?

Hur hinner ni med vardagen och jobb och allt?
Hit me med era bästa tips för så här kan jag inte ha det.
Är det meningen att allt ska schemaläggas?
Att all min vakna tid ska struktureras?
För jag är nog inte alls byggd så :)

Inser också när jag tänker tillbaka att september och oktober är mina absolut sämsta månader på året.
Det är just då som jag funderar på dessa frågor och det brukar sluta med att jag inte ens vill fira min födelsedag. Att jag bara vill gå i ide och sova tills det blir sommar igen.

Känner ni igen er?

XOXO

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar