lördag 30 september 2017

Imorgon är ingen vanlig dag....


...för imorgon är det min födelsedag.
Egentligen gillar jag nog själva känslan av att kunna tänka att det är min födelsedag mer än själva dagen. Är galet svår att fira och jag tycker det är roligare att få fira andra än mig själv.
Flera år har jag låtit bli att fira mig med vanligt födelsedagsfika men detta året kör vi lite fika.
Några år har jag haft tjejkväll och ibland har jag då delat ut presenter till mina gäster.
Tro det eller ej..men jag ogillar att vara "the center of attention" och blir obekväm.

Imorgon kliver jag dock in på mitt sista år på 30-grejen.
Fyller 39 och nästa år blir det alltså att välkomna 40-strecket.
Lite läskigt men samtidigt så är ju åldern enbart en siffra och inget jag kan göra något åt helt enkelt.
Bara att försöka få kropp och själ att må så bra som möjligt och njuta av livet.
Och helt ärligt....inne i min djupaste själ är jag så lycklig och tacksam.
Har hunnit med så enormt mycket, har 2 fantastiska barn och en underbar make och har så ljuvliga vänner och fin familj. Har hunnit resa, utbilda mig, byta jobb, uppleva saker.
Har varit med om enorm sorg men även många galet lyckliga stunder. 
Har gjort en mängd nya saker och lärt mig enormt mycket om mig själv och även om livet. 
Är inte klar med utveckling eller att lära mig saker,inte klar med att bli lyrisk och troligtvis kommer jag bli full av sorg någon mer gång (klarar mig gärna utan sorg). Livet fortsätter och jag med det ;)
Ibland är det lätt för mig att sura ur på livet och bli dränerad och då är det extra viktigt att tänka till på allt som är positivt.
Har nog den sista tiden tankat mig med negativitet och dränerat mig totalt.
Det måste det bli ändring på helt enkelt.

Det ska jag satsa på mitt sista år på 30-strecket...att ladda mig positivt och leva i nuet.
Att se det vackra och fina och välja det positiva istället för det negativa.
Och vad det året har att erbjuda? Ja det vet jag inte...men ska bli ett spännande år helt enkelt.

Nu ska jag göra något som brukade ge mig positiv känsla...nämligen baka.
Önska mig lycka till ;)

XOXO

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar