måndag 1 mars 2010

Söndagen


Igår åkte barnen till mormor och morfar på sportlov ;)
Då jag gillar hockey men sällan kan gå pga att vi inte har barnvakt så bestämde jag mig för att följa med Peter på hockey på eftermiddagen.
Han jobbar med statistik på alla VIK matcherna som spelas hemma.
Jag satt inte med Peter och grabbarna utan med fina I som sällskap.
Eftermiddagen vart toppen bra och I var ett utmärkt sällskap och matchen var riktigt bra. Sist jag var med så var det en super seg match och jag trodde jag skulle somna men igår var det både tacklingar, slagsmål och ruffigt. Mi lajki.
Jag är inte alltid en prinsess mamma utan gillar tuff hockey och satt på helspänn hela matchen och små fnissade av det busiga spelet.
Hihihi Björklöven hade åkt ifrån sina spelartröjor och fick låna VIK bortatröjor..hihi sååå kul.
Dessutom hade Björklöven skrattat åt ett annat lag som gjort samma tabbe häromdagen och sagt: Vi skulle aldrig göra en sådan sak. korkat att säga så....och sen göra precis samma sak.
Hihi kanske var lite därför det var lite små oggigt i luften.
Hur som helst var jag nöjd..och tydligen heelt slut efter att ha jobbat hela dagen också så jag somnade på soffan runt 8. Vid 23 gick jag och la mig ;)
Första barnlediga kvällen vart alltså rätt slö..men det är sådant man ska göra när man är barnlediga...städa kan jag göra när barnen är hemma ;)
XOXO

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar