söndag 1 augusti 2010

Söndag morgon

Igår kom kidsen hem. Dom var trötta, lyckliga och hade hittat på massor med skoj hos mormor och morfar. Bla hade Lucas fått köra Gocart och hade tyckte det var super kul och han hade varit jätte duktig och kört helt perfekt. Duktig pojke.
Leo hade fått sitta i morfars knä och åkt och han tyckte det var roligare att få ha hjälmen på sig med visir..det räckte för honom ;)

Jag bestämde mig för att jag äntligen skulle göra macaroons.
Jag var inte helt på humör men valde ändå att göra det.
Skulle jag INTE ha gjort. Började redan när jag skulle mala mandeln.
Hade skållat den, torkat av den och körde den i min OBH blender..den brukar vi göra slush i och is är ju hårdare än mandel. Men icke då...den ville INTE. Visst vart det mjöl tillslut..eller inte så fint mjöl men ändå. Detta kostade dock mig min blender..eller mixer eller vad det heter.
Det började ryka ur den och lukta bränt. S**t grej. Nu står den ute på altanen och jag vet inte om jag törs använda den igen för det luktade verkligen brand om den och det rykte mycket.

Jag fortsatte alltså ändå med allt och blandade och in i ugnen...pannkaka.
Glömde bort hur länge den stått i ugnen...proppen gick...tog ut plåten efter ett tag och då var dom platta och fula...tröttnade och bestämde mig för att dom var dåliga.
Hade dessutom tänkt göra vit chokladkräm men upptäckte att jag inte hade något smör så jag sket i det helt enkelt. Allt detta jobb för ingenting. Om man inte räknar med det trasiga Obh maskinen. INTE min dag helt enkelt.
Skulle verkligen vilja smaka en macaroon så jag får veta om det är värt att baka dom igen.
Om ni gör macaroons och känner för att skicka dom till någon så tänk på mig då ;)

Imorgon är det semeste igen med barnen. Undrar vad vi ska hitta på denna vecka.
Vi ska iallafall på extra kalas hos en av Lucas klasskompisar..sen får vi se.

XOXO

2 kommentarer:

  1. Men petro då :) Vilken otur du verkar haft. Jag lovar att skicka ett par nästa gång jag gör dem! Men då kanske du får räkna med att de blir lite fulare än de var från början med tanke på skador i frakten... Kram

    SvaraRadera
  2. Ohh Veronica vad du är söt. Spelar ingen roll hur dom ser ut..vill bara smaka dom ;)
    Har bestäm mig för OBH längre nu...tänk om den verkligen brann...s*it också.
    Hoppas ni har det bra.
    Kramiz

    SvaraRadera