torsdag 3 mars 2011

Ensamhet


Just nu sitter jag uppkrupen i soffan med en kopp rykande te. Insmord med brun utan sol, imorgon vaknar jag antingen strålande vacker eller randig som en polkagris :)
Det är bara jag och katterna hemma och det på bilden är det som jag åt till kvällsmat idag när bara jag får välja.
13c på Spicey Hot. Det är wokad kyckling med cashewnötter och vattenkastanjer..och en skål jordnötsås som kronan på verket.
När jag kom hem idag drog jag igång lite städning, sen en kopp kaffe och sen for jag och köpte mat.
Hade tänkt handla hem lite på Maxi men hade ett sådan hemskt blodsockerfall så jag fick överge den tanken.
Kan ta det en annan dag :)
Efter maten hade jag matkoma en stund och låg och väntade på att den skulle gå över i soffan.
Sen upp i badrummet för ett skönhetsbad. Ska ju på Spa om några veckor (med min kära mor och det är första gången vi åker iväg så) och kan ju börja lite redan nu ;)
Peelade, skrubbade, smorde och tvättade..och avslutade det hela med att smörja in mig med brun utan sol. nu doftar jag helt underbart och mår helt underbart också.
Dock hade jag badat liiite längre om det inte vore för den minsta katten.
När jag låg där i badet med tända ljus på handfatet, ljuv musik på tvn och bara hade det bra...ja då tyckte lille Leo (ja han heter så ;)) att det var läge att gå och bajsa.
Han har haft heeela kvällen på sig men just nu när jag låg där omgiven av underbara dofter så var det läge liksom. Hmm och då slutade det att dofta underbart och en del av magin var borta helt enkelt. Försökte ligga kvar ett tag men magin var borta. Så kan det gå helt enkelt :)
Imorgon kommer kidsen hem. Har varit rätt skönt att vara barnledig så här länge men också lite tomt självklart. Och vad gjorde man innan man fick barn egentligen??
Imorgon kastas vardagen in iallafall och jag tar emot det med den gamla vanliga energin ;)
Konstigt att jag aldrig blir ordentligt utvilad..men det kommer väll när jag blir pensionär..då kommer jag gå upp kl5 och lösa korsord :)
Tills dess får det vara som det är...och faktum är att jag älskar det.
Ha en underbar kväll.
XOXO

2 kommentarer:

  1. Härligt att höra att Leo inte förändrats nåt:)Haha han är för go;) Bagera sen... han gick ALLTID på lådan så fort man städat den, gör han det fortfarande?:) Gott med 13c! Den brukar jag också äta därifrån.

    Kram kram

    SvaraRadera
  2. Hehe japp han är go den där lille katten :)
    Mmm Bagera gör det fortfarande..det slår nästan aldrig fel :) Om han inte sover hårt någonstans :)
    Mmm den är super god jue.
    Kraam

    SvaraRadera