fredag 18 mars 2011

Spa helg med mamma


Imorse började färden mot Nyköping för en helg med min mamma på Spa.
Hon är helt underbar som tar med mig på detta och jag kan bara intyga att jag är lyrisk och kom på häromdagen att vi aldrig varit iväg på något liknande bara hon och jag....någonsin.
Så man kan ju tycka att det är på tiden.
Vi tog inte bil utan jag åkte tåg till Katrineholm och sedan mötte jag upp mamma och vidare med buss mot Nyköping. Både tågresan och bussresan gick fort och utan kaos.
Hade börjat på tågstationen med en bagel och vaniljlatte och mamma hade köpt med bussgodis :)
Mycket mysigt.
Väl i Nyköping strosade vi på stan, åt lunch och köpte lite fredagsmys och mys till rummet. Ljus, lila ljustackar och en duk. Sen vidare till hotellet och pimpade det redan fina rummet.
På med barockar och tofflor och ner till spa. Skönk ner i den iskalla poolen och simmade några längder, sen frukt, juce och nötter i relaxen.
Läste lite tidningar och hade det bra. Sen i bubbelpoolen och en sväng in i bastun. Nu ligger vi i sängen med choklad, nötter, chips, ett glas ljuvligt vin och loka vatten. Har ansiktsmask och har skrubbat hela mig. Snart lite brun utan sol och sen är jag klar för idag. :)
En heeelt underbar dag som avslutas med ohälsosamt gott och Varning för barn ;)
Imorgon ska jag klippa mig och så ska vi besöka kusiner.
Och bada så klart :)
XOXO

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar