måndag 2 maj 2011

Vilse i pannkakan





Helgen har varit en blandad kompott av mys men åxå saknad av energi och inspiration. I fredags hade iv mys och jag fick mig en shoppingtur av min snälle make. Lucas var på disco och kom hem helt lyrisk då han hade köpt popcorn och klubbor. Kravlöst :)


Lördagen spenderades inte vid någon brasa utan med mys. På kvällen åkte vi och hjälpte en vän med lite kalasförberedelser, det var jag och Lucas som gjorde det. Det var ju jätte kallt och blåste en del så det var ju ingen ute dag enligt oss.


På söndagen skulle Lucas på kalas där Darth Wader hade varit och hälsat på.

Jag och Leo skulle ta oss till Åsby då jag behövde piffa till altanen mer...eller iallafall göra något då jag var både trött, irriterad och ingen människa på topp helt enkelt.

Jag har aldrig kört till Åsby själv (det ligger i Halstahammar) men tänkte att det är ju inte så himla svårt att hitta. Det är väll ca 2mil dit ungefär.

Jag hade fel och vi körde vilse i lilla Halsta. Fick stanna och fråga på en mack men lyssnade nog inte för vi körde en toklång omväg till Åsby.

Väl där fikade vi och kolla på alla vackra saker. Dock vart det inte något inhandlat.

Sen tittade vi på djuren dom har där. Var bla en enormt påfågel, super vacker.

Men det var jätte kallt och vi körde hem igen, det utan att köra vilse.

Måste nog åka dit oftare för att hitta lättare. Nästa gång när det är lite varmare och då tar vi med picknikkorg.


XOXO

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar