tisdag 19 juli 2011

Fru Cupcakes & co undersöker Sverige




Idag sken solen när vi vaknade så jag bestämde rätt fort att vi ska kicka igång bloggens följetång.


Vi kommer undersöka sverige och jag kommer blogga om det. Är sååå himla glad att ha körkort och även om jag är lite nervös att köra där jag inte kört förut så vinner nyfikenheten.




Idag valde jag dock Sala där jag varit förut med barnen men vi har alltid åkt tåg dit och nu skulle det bli skönt att få åka utan att passa tider.


Sala ligger ca 40min från västerås mot Gävle.




En underbar liten stad som är värd att utforska. Dom har även en helt ljuvlig stadspark med en enorm lekpark. Helt otrolig är den och vi åker dit minst en gång per sommar. Fast nu kommer vi åka oftare.


Man färdas på en bred väg som verkligen visar hur vackert sverige är på sommaren.


Breda ängar med blommor, täta skogar och vackra gårdar.




Det var inte så svårt att hitta dit. Vi stannade till i Hökåsen innan och tog en kaffe hos halva familjen W och fick med oss barnens ena kusin på turen också. Mycket uppskattat sällskap.


Tyvär glömde jag kameran men vi kommer säkert åka dit igen och tar med den då.




Lekparken ligger alltså vackert belägen i en stor park med åar och broar och vackra sittplatser. Mycket vackra blommor och statyer. Det är en underbar miljö och mycket fint.


Det finns en liten kiosk där man kan köpa glass och lite sådant men det är gångavstånd till Ica Åkrahallen också.




Det finns lek och bus för alla åldrar i denna stora lekpark och barnen lekte oavbrutet i flera timmar, dom hade iof 5min paus för fika och 5 10 för glass :) Annars lekte dom konstant.


Man kan ta med sig picknick då det finns både bänkar och gräsytor och både utetoa och rinnande vatten.


En helt underbar utflykt som dessutom inte kostar mer än bensin och picknick och kanske en glass :) Dock är det ingen hit en regning dag men vi hade ju tur då regnet kom när vi var på väg hem. Då öppnade himlen sig och det forsade verkligen ner...tur att vi hann lämna av J hemma i Hökåsen.




Vart det bär av imorgon? Mmm det får ni se då ;)




XOXO

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar