torsdag 7 juli 2011

Hjärnsläpp

Det är ju som sagt Power Meet här i helgen och idag är dagen då dom flesta kommer till stan för att sedan göra det dom gör denna helg.
Det är även träningsdag för mig och när jag kom hem slog det mig att det kan bli svårt att ta sig till gymmet som ligger på stan och vi bor en bit ifrån. Problemet är att dom stänger av alla rödlysen och att dessa bilar som kommer hit kör sååååå sakta dom kan och helst tar en paus vid vägen lite då och då. Detta gör ju att det tar tid att ta sig till olika ställen i stan just nu.

Jag och Peter kom på att jag kunde ta motorvägen då dessa bilar inte är intresserade av att åka där. Och japp det gjorde jag ner..gick som smort och jag kom dit i bra tid.
Underbart att få pinas lite och svettas så man nästan flyter bort.
Tydligen flöt en del av hjärnan bort under passet och när jag skulle åka hem så hade jag glömt bort hur man kom till motorvägen igen. Det är lite enkelriktade gator i stan.
Ähh jag bestämde mig för att chansa...antingen kommer jag hem eller också tar det lååååång tid :) Det gick perfekt...tills jag kom till en mycket trafikerad fyrvägskorsning som nu var utan rödlysen. Lovely...fick åter hjärnsläpp ocg tänkte...vem ska åka först och bryr sig dom som kommer från dom andra filerna?? Som en skänk från ovan kom då ett stort gäng med mc killar med tuffa västar. Lite respekt ingav dom och jag såg detta som en perfekt lösning på mitt problem då både min fil och den brevid mig gick till höger och dom låg i den brevid.
Dom åkte och det gjorde jag med...perffa.

Dom gled iof iväg sedan och lämnade mig i ett cruiseing tåg som vara en bra bit.
Där var jag fast i min vinröda volvo v70 utan tanklock mellan massor med gamla gamla bilar.
Ur min bil ekade jedwards på hög volym och detta blandades upp med 60-tals musik som strömmade ur dom andra bilarnas högtalare.
Vid vägkanten hade människor samlats för att kolla in alla vacka gamla bilar och där gled jag med och kände mig lite besvärad. Man kan ju tänka att jag skulle ha sänkt musiken, dragit igen fönstret och bara åkt men nej då....jag satte musik så högt jag orkade och drog ner fönstret....är det sommar så är det...oavsett om det är Power Meet.

Det tog inte mycket längre tid hem och jag är nöjd. Men hoppas dock att min cruiseing för helgen är över och ska försöka hålla mig borta så mycket som möjligt :)

XOXO

1 kommentar: