måndag 9 december 2013

Ett friskt vitt...



Denna fredag blev det ett vitt vin till fredagsmyset.
Satellite finns med 2 olika druvor och jag testade den med Sauvignon Blanc.
Satellite är ett torrt vin från Nya Zeeland och passar perfekt till skaldjur eller en bakad getost.

Jag har inte druckit Sauvignon Blanc förut vad jag vet om och är alltid nyfiken på (för mig) nya druvor.
Men detta vinet var inte något för mina smaklökar riktigt.
Vi gillar ju alla olika och just detta passar om man gillar just torra viner med en syrlighet.
Det är mycket smakrikt och jag kunde ana lite söthet från passion och mycket friskhet från svartvinbärsblad.
Tyckte det påminde om fläder och vad jag förstår så kan svartvinbärsblad påminna om fläder.

Det doftade dock ljuvligt och lite sött men sen gifte sig detta vinet inte med mina smaklökar.
Gillar ni dock det torrare vinet men mycket smak så kolla in detta vin.
Artikelnr: 6200 och priset är 84kr

Betyg: 1/5
Tyvär blir denna dissad men jag vet att ni är många som skulle gilla detta.
Jag klarar inte av så torrt och så friskt.

XOXO


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar