onsdag 11 december 2013

The Hunger Games- Catching Fire

Oh men jösses....har ju helt glömt bort att blogga om del 2 i den underbara trilogin The Hunger games.
Jag och 2 av tjejerna i våran bokklubb var och såg den på bio för ett tag sedan.
Vi har väntat lääääänge på denna och var super spännande och förväntansfulla.

Ingen kan väll ha undgått The Hunger games trilogin då den tagit världen med storm.
En gripande och tidvis hemskt handling som man helt enkelt inte kan släppa ifrån sig utan nästan måste sträckläsa och som blivit filmer. Och nu var det alltså dax för del 2.
Jag hade inte läst några recensioner för att ha ett öppet sinne men önskar att jag läst boken igen innan filmpremiären.
Salongen var fullsatt och man märkte att alla var lika förväntansfulla som vi var.
När filmen var slut applådera hela salongen och jag måste erkänna att jag hade gåshud.

Trots detta så kände jag att något fattades.
Filmen är makalöst bra gjord, handlingen underbar och precis som i boken men något fattades och jag försökte klura ut vad det var.
Jag insåg efter mycket funderande att inget saknades...jag var bara paff över hur himla bra den var.
Gripande, vacker och helt underbar.
Jag kan rekommendera denna  till alla...SE DEN!!
Även om ni inte läst böckerna eller ens sett den första filmen.
Helt klart en av årets bästa filmer och helt enkelt ljuvlig.

Magisk och jag längtar så extremt mycket till sista filmen men är besviken på att dom ska dela upp den på 2 filmer. Sista boken skulle man lätt kunna göra på 1 film enligt min mening.

Betyg: 5/5 Cupcakes

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar