fredag 20 december 2013

Fru Cupcakes hjärtar Alpro mandel



Mellisar är något jag försöker jobba hårt på och som jag känner en viktigt för mig.
Eftersom min mage är känslig mot lactos så försöker jag finna bra produkter som inte innehåller lactos och som ändå är goda.

Som en del av basen i mina mellisar har jag Alpros underbara mandelmjölk.
Mandelmjölken finns i 3 sorter: Osötad, orginal och mörk choklad.
Den med mörk choklad är ljuvlig att värma som var choklad en kall kväll eller ta med ut i pulkabacken (om snön finns) och dom andra 2 sorterna använder jag alltså i mina mellisar.
Den är inte bara ljuvligt god utan innehåller även antioxidanter, kalcium och E-vtamin.
Det är en helt växtbaserad dryck och har en naturligt låg halt av mättat fett.
Perfekt helt enkelt.

Mandlarna som är från Medelhavsområdet rostas lätt för att få fram den naturliga smaken och sen mals dom till ett mjukt mandelsmör som blandas med källvatten.
Du kan använda mandelmjölken till massor av saker eller bara dricka den som den är.
Men prova att blanda ner 1 dl i smoothien nästa gång eller värm lite chokladdryck till utflykten.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar