måndag 10 februari 2014

Cacadu Ridge



Cacadu Ridge är ett rött vin från Australien.
Artikelnr är 2010 och blir ditt för endast 61kr.
Ett otroligt smakrikt vin med en djup purpurröd färg.

Druvorna är Cabernet Sauvignon och Petit Verdot.
Denna var lite för kraftig för mig men jag gillar inslagen av solmogna mörka frukter.
Detta är ett perfekt matvin och då till rött kött så som nöt och lamm.
Jag gillar designen på etiketten och det passar perfekt som "gå bort vin"

Australien har ju en hel del finfina viner och även om detta vin är lite för strävt för just min gom så är det ändå väldigt fruktigt med inslag av aromatiska örter.
Jag kan tänka mig att detta vinet passar en som vill ha ett ordentligt vin gör rejäla middagar.

Betyg: 2/5

Berätta gärna vad ni tyckte om det om ni testar det.
Spännande om ni testar dom att läsa vad ni tyckte ;)

xoxo


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar