torsdag 6 februari 2014

En ekologisk mumsbit



Detta vita vinet är ett ekologiskt vin från Österrike.
Artikelnr är 2922 och priset ligger på 89kr vilket är ett riktigt fynd enligt mig.
För det här är ett otroligt gott vin.

Biohof Pratsch är ett fruktigt och friskt vin med perfekt sötma.
Det anses vara ett torrt vin men jag tycker man känner en viss sötma.
Färgen är gyllengul och man känner smak av päron, honungsmelon och en hint av citrus.
Ett ungt och friskt vin som kittlar smaklökarna.
Helt ljuvlig sällskapsvin men passar även utmärkt till fisk, lätta kötträtter och sallad.

Det har fått fina recensioner i olika tidningar och det förstår jag.
Inte nog med att det är ekologiskt det är även ett av dom godaste vita vinerna jag druckit.
Jag tog ett glas till lasagne och det passade utmärkt.

Det här kommer bli en hit hemma hos mig.

Betyg: 5/5

xoxo




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar