torsdag 26 juni 2014

Förtydligande gällande Bioklubben-inlägget

Gårdagens inlägg gällande Guldkort och Bioklubben blev kanske inte så tydligt för alla som jag tänkt mig.
Hade jag kollat min inloggningsida mer under året och (som jag skrev i förra inlägget) vetat om det jag vet idag så hade jag fått mitt guldkort...inga problem.
Visst fanns det besvikelse till Bioklubben i inlägget men i grund och botten så är jag ju besviken på mig...för att jag inte hade koll och ifrågasatte tidigare.
Och meningen med inlägget var ju faktiskt att förmedla det jag inte visste innan så att fler har koll.
Så enkelt är det.
Bestämde mig även för att fortsätta använda mitt biokort och tänker inte jaga eller leta poäng under året utan tänker fortsätta gå så ofta (eller sällan) som jag går och ja nästa år kanske jag har ett guldkort.
Men jag skrev ju även i mitt inlägg att egentligen är inte guldkort livsviktigt...men helt klart en rolig grej om man går på bio.

Från maj 2013 till maj 2014 gick jag på bio på SF 9gånger vilket för mig inte är super lite.
Vi såg dom filmer vi ville se helt enkelt och köpte det vi ville ha till.
Jag använde mitt kort vid varje tillfälle.
Jag jag vetat det jag vet idag hade jag haft 1659 nivåpoäng och alltså haft mitt guldkort och det är där jag är besviken.
Hade man dessutom fått nivåpoäng när man hyrde en hel salong hade jag haft minst 80poäng till.

Alltså "missade" jag att fribiljett inte ger nivå poäng (fribiljett är alltså den biljetten du kan få för dina köpepoäng) vilket gjorde att jag "missade" 100 poäng vid ett tillfälle.

Jag "missade" även att biobiljetter som man vinner via sf inte heller ger nivågrundande poäng vilket gjorde att jag "missade" 100 poäng till.

OCH jag fick av någon anledning inte några poäng vid en föreställning så jag har även lärt mig att alltid gå in och kolla så att poängen registreras.

Viktigt?? Nej kanske inte...precis som jag skrivit i mitt förra inlägg.
Tror jag att saker och ting är gratis i livet??
Nej verkligen inte och jag hade gärna betalat även för dom 2 biljetter förra året om det varit det enda som stod mellan mig och guld.....och det har jag tidigare skrivit.
Så varför skrev jag mitt inlägg???
FÖR ATT FLER SKA VETA VAD SOM GÄLLER ;)
För det står inget om biobiljetter eller hyra av salong.
För att vill man i slutet av sitt år ha ett guldkort så behöver man hålla lite koll om man inte går mer än 9 gånger per år och om man använder sina fribiljetter och kanske någon vinst.

Vill även förtydliga att jag efter att ha sovit på saken några nätter kommit fram till att Bioklubben är helt ok ;)
Och att det är klart ni ska skaffa det och använda det...men håll lite koll helt enkelt om du inte går på bio 1 gång i månaden typ.

XOXO

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar