fredag 27 juni 2014

Sola säkert del 2



ACO står för Apotekens Composita vilket betyder " apotekens blandning" på latin.
Dom lanserade sin första solkräm på 1960-talet och på 1980-talet var dom först i Sverige med att lansera produkter som skyddar mot både UVA- och UVB-strålning.
Jag minns när jag var liten...då var det inte så viktigt med solskydd och jag minns att mamma använde sololja. Tiderna förändras och tur är det.

Just nu är det ju rätt svårt att tro att vi kommer få någon sommar men jag har fortfarande hopp om sommaren och det är ju ett tag kvar tills jag har semester.
Och vi var ju iväg och fick massor med underbar sol för ett tag sedan ;)
Tänk på att även om det är lite molnigt så kan solskydd behövas om du ska spendera mycket av dagen ute.
Är det tvär dåligt väder och tjocka mörka moln är det iof inte nödvändigt.
Utomlands tar ju solen även hårdare så där behöver du smörja in dig oftast även om du befinner dig i skuggan. Och undvika att vara i direkt solljus när solen står som högst på himlen, passa på att äta lunch då eller ta en siesta ;)

Solskydden börjar ju att fungerar direkt och smörj dig gärna en stund innan du ska ut i solen så det hinner tränga in ordentligt. Låt det även torka innan du sätter på dig kläder för att slippa fläckar.
Smör ungefär varannan till var tredje timme och om du badar så smörj gärna igen.
Alla ACO´s produkter är vatten resistenta vilket betyder att de klarar att utsätas för bad 2x20min men denna artikel på bilden är extra resistent mot vatten och svett och klarar då 4x20 min bad.

Artikeln på bilden är i samma serie som moussen jag skrev om innan som heter Active och alltså är mer anpassad för en aktiv livsstil. 
Vi använda dom på Ibiza då vi kanske inte var så aktiva men vääääkdigt mycket i vatten.
Denna spray är alltså extra vattenresistent och svettresistent, den är transparent och icke oljig, snabbabsorberande och kan sprayas i alla vinklar.
Detta var helt klart våran favvo på Ibiza och vi använde slut på den.
Så smidigt att spraya och smörja.....fast på vissa ställen sprayade jag bara och även då absorberades den väldigt fort. Helt enkelt ljuvlig och stor favvo.
Kommer sommaren på min långa semester så ska denna användas då den helt klart var bästa solskyddet på länge. Vi använde den även på kidsen på vissa ställen och det fungerade perfekt.
Testa den....helt enkelt klockren

Och glöm inte att Apoteket Hjärtat  fortfarande har sin köp 3 betala för 2 kampanj.

XOXO






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar