torsdag 3 december 2015

Bombshell


Zinfandel är en av mina absoluta favvo druvor och det är väldigt sällan man stöter på ett dåligt zinfandelvin.
Jag är även otroligt nyfiken när jag ser en nyhet som är gjort av zinfandel och speciellt om den har en snygg flaska.

Bombshell  är beställningsvara på dom flesta Systembolagen men finns redan som lagervara på en del ställen.
Och jag är helt övertygad om att detta bombshell till vin kommer finna sin plats i hyllan.
Den 1/10 (på min födelsedag) hade detta vin säljstart i Sverige men produceras i natursköna Puglia som är en orörd och genuin del av Italien dit många Italienare söker sig för en weekend.

Bara flaskan gör att det är ett vackert gå-bort-vin och det är otroligt prisvärt då en flaska ligger på 79kr.
Det är inte bara vackert och prisvärt utan även helt himmelskt att dricka.
Perfekt vin till pastarätter, sallader eller bara som sällskapsvin.

Smakrikt, fylligt men ändå sammetslent. 
En fullpott helt enkelt och denna kommer få flytta hem till mig fler gånger.
Jag blev förvånad över hur mycket smak vinet hade men även hur sammetslena tanninerna är.

[Bombshell; Svenska Bombnedslag; Italienska Bomba, extremt oemotståndligt attraktiv person] Uttrycket myntades i Hollywood runt 1930-talet.

Och bombshell passar verkligen för detta vinet...prisvärt, magnifikt, vackert och ja bomshell ;)

Testa och säg gärna vad ni själva tyckte.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar