onsdag 9 december 2015

Tar du hand om din diskmaskin?



Hur ofta rengör du din diskmaskin?
Det är ju väldigt lätt att bara köra på när man har diskmaskin men tänker du egentligen på hur smutsig den kan bli?

Det är ju en maskin som (precis som tvättmaskinen) hanterar både smuts och sedan rent.
Men iof rätt stor skillnad oftast på smutsig tvätt och smutsig disk.

Jag sköljer sällan min smutsdisk och då kan jag ju tänka mig att diskmaskinen blir rätt smutsig...och sen ska den alltså hantera det rena.
Oavsett om du sköljer disken innan eller ej så blir den ändå smutsig.
Jag är väldigt noga med att rengöra filtret och gör även en storrengöring minst en gång i månaden.
Finish är dom produkter som vi använder.
Deras maskindiskmedel är effektivt och prisvärt.
Finns en hel del olika men just Finish Quantum använder vi.
Den gör min disk ren och skinande och är enkel att använda.

Finish har även rengöringen som vi använder.
Även om du inte ser det så bildas det fett och kalk i din diskmaskin vilket kan bidra till att din disk inte blir ren.

Jag älskar renlighet och finfina dofter så vi har även Finish Odour Stop.
Vi har diskmaskinens lucka stängd när vi har smutsig disk i och man känner ju ibland hur det osar illa när man öppnar luckan.
Det doftar rent och fräscht och jag gillart helt enkelt.

Ta hand om din diskmaskin så tar den hand om din disk ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar