tisdag 25 augusti 2009

Moi mukulat

Hej små knattar :)
I lördags fick vi stor besök. Det var släkt från Finland som var och hälsade på mamma och pappa och som då gjorde en tripp till oss.

Jag har inte träffat dom sen jag var 14 kanske och barnen har aldrig träffat dom. Men varje år så skickar dom kort när barnen fyller år med en peng i.
Det är min pappas fastrar som är så söta.
Trodde faktiskt inte att besöket skulle beröra mig så super mycket då vi egentligen inte har någon riktigt kontakt men när lilla Taina kom gående emot mig med tårar i ögonen och ett leende på läpparna då vart det snyftigt. Ohhh jag insåg att jag saknar dessa söta gummor i mitt liv. Min farmor dog när jag var knappt 4 år men hennes systrar har alltid skickat kort till oss när vi fyller år. Det var alltså ett underbart möte som jag gärna gör om snart igen.

Jag hade bakat en otroligt kladdig kladdkaka men som gick hem då det var sopprent i formen efter fikat:) Till det serverades det vaniljglass och hallonröra:)

Peter hade golftävling i E-tuna och kom på prispengsplats. Är sååå stolt över min älskling.

Annars så var vi heeelt slut jag och barnen på kvällen. Vart nattinatti rätt fort.
Fast jag väntade upp tills Peter kom hem:)
Men en underbart givande dag.

XOXO

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar