fredag 6 november 2009

Usch pannkaka

Idag är en sådan dag då jag helst av allt skulle vilja ligga i soffan.
Inpackad i en filt...iklädd pyjamasbyxor, en tjock mysig tröja (äger dock ingen sådan) och tubsockor (äger inga sådana heller).
Neddragna persienner, tända ljus, en kopp rykande hett te alt. varm choklad och en hel säsong av någon bra serie på tv. Ha någon som pysslar om mig och tycker lite synd om mig och kommer med GBs Texas Pecan som jag kan äta med gaffel!?(en knäppide jag fick under min gymnasietid då jag åt denna glass med gaffel direkt ur förpackningen;)) och bra tidningar.

Som till lunch serverar mig grillad kyckling och potatissallad.

Istället befinner jag mig på jobbet.
Iklädd jeanskjol, strumpbyxor och fleece tröja.
Dricker kaffe och svarar i telefon. Känns lite mjöligt i huvet dock så jag vet inte riktigt om folk förstår mina svar men än så länge har det gått bra;)

Mmmm idag är jag lite lite emlig.
Känner mig febrig, bomull i huvet och heeelt sjukt trött och har dessutom ont i kroppen.
HELLO svineflue...eller kanske inte.
Vem vet...det kommer ju en flunsa varje år...och även om det inte är flunsa så finns det ju faktiskt en förkylning som kan komma i olika grader.

Men det är iof fredag idag...och när barnen somnat ikväll kan jag nog krypa upp i soffan med en kopp te och tycka lite synd om mig;)
Vem vet...kanske plockar fram en Ben & Jerrys jag har liggandes i frysen och provar gaffeln i den;)

XOXO

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar