torsdag 22 april 2010

Nostalgi


Herre gud...började lyssna på Spotify en stund och fastnade...och hamnade i en nostalgisk mess ;)
Kommer ni ihåg Milli Vanilli?? Eller dom som skulle föreställa Milli Vanilli?
Gud jag var såååå kär i han som på bilden här brevid bär helsvart. Inser att min smak inte var helt ok på den tiden ;) Inget fel med honom iof men min smak kanske har förändrats lite på äldre dar;)
Jag vart varken inte så arg när det kom ut att det egentligen var en stor grupp som var Milli Vanilli och att dessa 2 pojkar inte kunde sjunga alls..för mig kommer dom alltid att vara Milli Vanilli och när dom försvann slutade jag lyssna på orginal gruppen.
Ytlig?? Nej inte jag heller.
Fortsatte min vandring till Modern Talking...gud kommer ihåg hur jag och Sanna lyssna på dom i hennes rosa flickrum och var sååååå kär. Dom kom ju tillbaka en sväng på slutet av 90-talet och var helt ok...dock ingen tonårskärlek då heller ;)
For sen vidare till New Kids On The Block där jag drömde om att bli Mrs Jordan Knight.
Är idag otroligt nöjd med att vara Fru Peter Nilsson..hmm det där lät kanske knasigt...men ja ni fattar va??? Och Fru Cupcake;)
Då bodde jag hos mormor och morfar (som då bodde i Fliseryd) några veckor på sommarlovet och bodde i deras lillstuga där jag spenderade dagarna med att lyssna på Step by Step, äta brända mandlar och drömma mig bort. Även pojkarna i NKOTB har provat att göra comeback på olika sätt och lyckats sådär. Min syn på Jordan idag är att han inte kan släppa att han inte är en STOR stjärna idag. Men så kanske man blir när man varit enorm och helt plötsligt försvinner.
Take That är ju också en pojkgrupp som var enorma och som försvunnit även fast dom försökt komma tillbaka. Gud det finns så många artister som kommer och går...en del är saknade och en del försvinner helt.
Kan även passa på att avslöja att jag haft stora chrusches på George Michael ( I know jag har fel kön;)), Mauro Scocco, Uno Svenningsson (dont know why) och självaste Michael Jackson...trot eller ej. Been there done that :)
Kom precis på att jag även hade en BIG crusch på 2Pac...men då var han tyvär redan död och jag sörjde honom. Californa Love är sköööön musik. I like.
Nu ska jag bryta mig ur nostalgins magiska värld och back till nutid. Är mycket nöjd med att vara i nutid och vill inte backa något. Allt som skett historiskt har gjort mig till den jag är idag och även om jag inte är felfri så trivs jag rätt bra med att vara JAG :)
XOXO

2 kommentarer:

  1. Oj... vi har helt olika smak vi märker jag :-)

    SvaraRadera
  2. Haha japp det har vi T. Men det visste vi ju redan...men vi kompleterar varann :)

    SvaraRadera