onsdag 5 januari 2011

Årets första

yoga pass. Lovely.
Igår bestämde jag mig för att prova en annan typ av yoga.
Förra året gick jag lite på Power yoga men trivdes inte riktigt med den.

Feelgood har även en Aschtanga Yoga och den provade jag igår.
Det är otroligt likt poweryogan men det var ändå mer böj och sträck övningar och det gillar jag.
Och måste säga att jag ändå är rätt bendy för att vara så himla otränad :)
Det var skönt även om jag inte orkar alla övningar. Måste träna upp mina axlar och min mage mer men ska träna en timme efter varje pass hade jag tänkt. :)

Idag är jag ganska mör i kroppen men trodde det skulle vara värre.
En sak dock som är lite jobbig är just att det är grupp träning dock.
Jag har inte disiplinen att träna själv men gillar heller inte att träna i grupp.
Jag är ingen flockälskare och trivs otroligt bra själv...med min familj och mina vänner så klart :)
Och när det gäller att gå till gymmet så får jag ofta lite ångest just för att det är så mycket folk...så många som känner varann och jag tycker det känns lite ångestladdat.
Antar att jag skäms för att jag är otränad, spinkig och helt enkelt bara inte trivs.
Men jag ska fortsätta...jag gör det ju för min skull och inte för någon annan.
Tycker jag det är jobbigt får jag väll jobba på det helt enkelt.

Nu är det frulle...jag är vrålhungrig :)

XOXO

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar