söndag 2 januari 2011

Gott nytt år


Jahapp så var det 2011 dårå.
Jag behöver inte berätta för er vad som hände i sverige och världen under 2010 men jag tänkte skriva ner ett års-brev vad som hände hos oss 2010 och vad jag hoppas inför 2011.
Detta året har det varit både framgångar och motgångar.
Jag har vuxit en del men också krympt lite i självsäkerheten. Det gör ont att utvecklas ibland.
Måste erkänna att jag inte riktigt kommer ihåg vad som hände i våras..håller på att bli dement kanske eller så hände inget speciellt. Sommaren var underbar med mycket lekpark, sol och mys.
Mamma, jag och barnen spenderade några dagar i Örebro och det var intensiva dagar.
Leo gick på bio för första gången då vi alla såg Shrek 4.
I början på hösten spenderade vi en underbar vecka på Cypern med en del av Peters familj och det var varmt, lovely och relaxed. Lovely helt enkelt. Barnen badade hela dagarna och lekte med sina kusiner.
Leo har slutat med napp och blöja detta år och hans tal kommer snabbare och snabbare nu.
Han håller på att bli stor min lilla bebbe.
Lucas har börjat ettan och vuxit enormt. Han läser och skriver otroligt bra och har utvecklats en hel del. Han har börjat på Jujutsi och älskar det.
Vi har fått 2st nya familjemedlemmar i år också. Leo (katt) och Bagera har flyttat in.
Dom är 2 super sköna katter med enormt mycket mys.
Jag har tagit körkort 2010 och är så himla stolt och lycklig. Känslan att kunna ta bilen helt själv någonstans är helt ljuvlig och jag blir fortfarande förvånad över att jag äntligen har det.
Såååå himla underbart och jag längtar till i sommar när jag och barnen kan åka på utflykter och även att vi allihop kan åka längre och dela på körningen. Lovely.
Jag har även fått prova på en ny utmaning detta år. Det gick sådär dock.
Fick helt enkelt inse att jag inte passa på den utmaningen. Det gör ont...men det är bara att acceptera helt enkelt. Har dock lärt mig enormt mycket.
Blogg året har varit lite dåligt. Har velat mer än jag orkat helt enkelt och hoppas verkligen att jag ska sattsa mer 2011.
Bakandet har varit intensivt i perioder under året. Just nu är jag rätt trött på CC och vill prova på något nytt. Gjorde en ljuvlig efterrätt till nyårsmiddagen och vill nog göra mer efterrätter under året.
Det är såå himla mycket jag vill göra 2011 men om jag försöker vara realistisk så taggar jag ner det hela en del. Vill pyssla mer, prova på efterrätter med choklad...kanske även praliner.
Vill träna en gång i veckan för att få mer energi, smidighet och fastare kropp :)
Ja det är det jag vill inför 2011..och ha ett underbart år med familjen så klart.
Hoppas ni alla får ett underbart 2011.
Jag vill också passa på att tacka alla läsare för året som gått och hoppas ni är med under 2011 också. Tack också till alla underbara sponsorer jag haft under året. Helt enkelt lovely.
XOXO

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar