onsdag 5 januari 2011

Blääää pannkaka

Min blogg handlar inte så super ofta om mina funderingar men nu måste jag helt enkelt få skriva av mig.

Jag och Peter har slutat röka. Ohh super super bra I know.
Men det är svårt.
Det finns egentligen inga som helst bra anledningar att röka men det är sååå svårt att sluta.
Precis som vilket annat beroende så kämpar hjärnan med att få dig att röka igen. Eller ja nu om jag pratar utifrån mig så gör den det...det enda min hjärna vill är att jag ska ta en cigg.
Ta tillbaka mitt beroende och bli "hel" igen. Känner mig trött, irriterad och orkeslös..men samtidigt uttråkad och rastlös. Inget som helst bra ännu alltså förutom inga cigg.

Jag vill helst inte tänka på att jag slutat...vill inte prata om det...vill att det bara ska försvinna.
Och vad ska jag hitta på istället? Har massor av rastlöshet i kroppen men noll ork.
Vill få mina händer att göra något ......pyssla...baka...städa. Men än så länge vill inte händer...och inte huvudet. Är groggy och lite skakig. Men om detta släpper så kommer det nog bli bra..och ja jag vet att det kommer släppa.

Egentligen vill jag låsa in mig tills min hjärna gett upp men förstår att jag gör bäst i att vara ensam så lite som möjlig. Och trotsa slöheten och pyssla och baka massor.
Skulle ha haft ett mer kreativt jobb...så jag fick utlopp för allt...och betalt.
Ingen kul månad att sluta...men otroligt välbehövt :)
Skulle dock ha behövt lägga mina cigg pengs på pyssel....lera...vackra band...choklad och överföringspapper.
Har iof lera så jag skulle kunna göra skyltar..blompinnar och annat fint.

Jag ser framför mig hur jag om ett tag kommer vara en rökfri mamma...en pigg och glad och snäll (igen) mamma,vän och fru. Men just nu känns det mest mörkt...och trist.
Och ja jag vet att det är dumt att röka....jag vet allt så ingen behöver kommentera det.
Jag vill heller inte höra hur svårt det var för andra att sluta...och jag vill absolut inte höra från någon som aldrig rökt att det går över.
Jag vill bara ha positiv energi...glada människor och en massa pyssel. Det är väll inte förmycket begärt ;) Usch...jag är verkligen krävande och negativ just nu.
Men lagom till våren blir jag nog mig själv igen...och då kommer jag vara en rökfri prinsessa :)
I like...lovely helt enkelt.

Tack för att jag fick spy lite :)

XOXO

3 kommentarer:

  1. Bra jobbat :-) är i samma läge som du och nu i kväll var det väldigt nära att jag fick ett återfall men jag bet ihop. Kämpa på. Kram jennie

    SvaraRadera
  2. Ivan och jag är stolta över er! Kram V

    SvaraRadera
  3. Jennie: Ohh goa du...ja det är bara att kämpa på...någon gång går det väll över ;)

    Veronica: Ohh vad söta ni är :) Tack

    Kram på er

    SvaraRadera