söndag 25 december 2011

Kan inte hålla mig

Måste titta in och skriva lite helt enkelt.
Igår var det Julafton.
Den firades hemma hos oss iår med mina föräldrar, min bror och hans blivande fru, Peters mamma och Peters syster med familj.
Barnen hade gått med på att få en julstrumpa igår och sedan öppna sina julklappar från oss på juldagen (idag alltså). Helt sjukt...dom kunde hålla sig från julklapparna.
Iof vart dom rätt chockade över hur stora deras julstrumpor var och dom var fulla med leksaker, godis, pysselbok och tidning. Sen fick dom ju underbart fina julklappar från släkten.

Förmiddagen var tokstressig. Tur att Peter fixat både julskinkan och köttbullar dagen innan.
Men jag var allt annat än ödmjuk på förmiddagen. Mycket stressat och kämpade med att försöka ha ett leende på läpparna och inte vara elak. Det funkade ganska bra.

Fick super fin orkidee av M med familj och en mumsigt korg från svärmor med choklad och annat som värdinne present. Jag gillar presenter :)

Dagen var super mysigt trots stress på förmiddagen och jag är otroligt nöjd.
Underbar mat, underbart sällskap och ja allt var ljuvligt och en perfekt Julafton.
Barnen var lyckliga och trötta sen :)

Efterrättsbordet var lite litet iår. Jag var sååå trött på att baka så det blev bara en saffranskaka som såg ut som en pepparkaksgubbe. Gjorde den i Lekue´s pepparkaksgubbeform och den blev sååå söt. Sen hade mamma bakat saffransbullar som var gudomliga.
Alla vart nog mer än mätta.

Vi vuxna köper en present för en liten slant och sedan lottar vi ut paketen.
Jag fick en klockren present....en liten Marimekko skål i blått. Lovely.
Peter fick en duschkräm från lush som luktar underbart.

Kvällen avslutades i soffan framför tvn och bara slött och mysigt.

Idag har vi en egenhemmadag. Och inlägg om det kommer.
XOXO

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar