måndag 12 december 2011

Underbara cupcake





I söndags hade Lucas avslutning på jujutsin.


Han fick ett nytt sträck på sitt bälte och dom hade en minigradering. Lucas var super duktig och jag är så imponerad att han lärt sig alla japanska ord för varje övning.


Dom höll på i nästan 1 timme och jag var också imponerad över att dom höll koncentrationen hela tiden och var så lugna och duktiga och inte helt slut.


På lördagen hade jag och Lucas varit och kollat på Lucas tränares gradering och barnens gradering var lika fin och bra som dom vuxnas.


Är så stolt över Lucas och han var stolt över sitt diplom och märke.



Efter graderingen så var det avslutningsfika och jag hade lovat att baka.


Efter att ha bakat flera 100 macarons på sista tiden så var det otroligt skönt att få baka cupcakes. Det är en kaka där jag absolut inte behöver tänka....det går på rutin helt enkelt.


Receptet sitter som rinnande vatten och det bara flyter på helt enkelt.


Dessa hade jag i saffran i smeten och när jag klickat i dom i formen så spritsade jag i vaniljkräm.


Insåg att Decomaxen är helt ljuvlig och bra till så himla mycket.


Och mums så goda dom blev. Och väldigt uppskattade på jujutsin :)


Jag använde mig av mitt vanliga recept som finns här och sedan hade jag i 1 påse saffran.


Vaniljkrämen gjorde jag på Ekströms vaniljsås men hade i mindre mjölk.


Plättlätt helt enkelt och kan varmt rekomenderas inför julfika.


Jag hade ingen frosting uppe på mina cupcakes då det var smet i och jag tyckte det skulle bli för mycket annars. Däremot hade jag silverströssel på innan jag skickade in dom i ugnen.


En del strössel smälte och blev som blänkande pölar som bland silverkulor. Vackert blev det.


Lycka till ;)



XOXO

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar