måndag 26 augusti 2013

Min nya favvo



Något som verkligen använts flitigt här hemma denna sommar är våra baksten från butiken Kök etcetera.
Märket är Bohusgranit.

Pizza har blivit en riktig favvo hemma hos oss och barnen ratar köp pizza och vill bara ha hemmagjord.
Lycka helt enkelt. Gjorde god deg innan pizzastenen flyttade in hos oss men pizzan blir helt underbar när man bakar den på stenen.
Bakstenen fungerar ju perfekt att grädda bröd på också men så långt har jag inte kommit i min bakning ännu.
Just nu används den enbart till pizza.
Det var liiite kruxigt att få på pizzorna första gången och även få ut dom.
Men jag läste ett tips om bakplåtspapper som man bakar ut pizzan på vilket underlättar både när man lägger in pizzan och tar ut den. Det gick ju kanon bra. 

Varför ska man då ha en baksten i sitt kök?
Jo bakstenen gör att temperaturen hålls jämn men hög.
Bakverket gräddas snabbt, jämnt och blir fluffigt och krispigt.
Det gör verkligen underverk med ditt bakverk.

Men låt det inte stanna vid gräddning i ugn....du kan även ha den på grillen och grilla bröd, pizza eller tortilla.
Eller varför inte hetta upp den och ha den som värmefat till grytan eller gratängen. 
Frys den och ha den som uppläggninsfat för glass eller annat kylt.
Ja vad man kan göra med denna sten är oändligt helt enkelt och jag har bara provat en liten liten bråkdel.
Det kommer serveras en hel del pizza hemma hos oss men jag kommer fortsätta utforska användningsområdena för min fina granitsten.
Och ni kommer självklart få följa med :)
Kan absolut rekomendera denna sten och ni kommer inte bli besvikna.

XOXO

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar