fredag 2 augusti 2013

Ny idé

Att jag får idéer, designer, och olika produkter skapade i mitt huvud är inget ovanligt. Det händer flera gånger om dagen och kan vara allt ifrån ett tyg till en bil eller förpackning. 
Det är dock otroligt sällan jag gör något med mitt skapande. 
Men ibland händer det. 

Denna sommar fick jag en idé till trädgården med mina små land och det är ju nästan klart nu :). 
Och i förrgår fick jag en ny idé som jag känner att jag måste slutföra helt enkelt. 
Det är ett plagg....en klänning. 
Just kläder designar jag ofta i mitt huvud men får sällan ner det på papper. 
Tycker det är svårt att teckna ner det. 
Men denna klänning måste jag få ur mig då jag verkligen tror på den. 
Igår var jag och köpte tyg, sidenband och tråd. Jag grävde även fram mammas gamla symaskin och är nu redo. 
Ska mäta och skissa och klippa och jag hoppas att det till slut ska bli den klänningen jag har i mitt huvud. 
Wish me luck helt enkelt. 
Ni får ju självklart följa min väg här...om det går vägen ;) 

Xoxo 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar