torsdag 29 augusti 2013

Vincere








Det har varit tyst ett tag på Vincere fronten.
En av anledningarna har varit den underbara sommaren som jag tagit vara på ihop med familjen (och bloggen har fått lida av det totalt;) men en anledning är även att jag tänkt mycket i sommar.

Oavsett vad man har för mål i livet med välmåendet så vet jag att flera av er kommer känna igen sig när jag säger att jag har varit för fokuserad på min vikt.
Jag har alltid varit ett spinko och i perioder var riktigt galet spinkig.
Men jag har inte brytt mig så himla mycket.....det är så jag är helt enkelt.
Men genom åren växte en besatthet av just vikten och det blev en stor fokus.
Det eskalerade något enormt när jag impulsivt bestämde mig för att gå upp i  vikt....och dessutom sätta ett mål jag aldrig nått (utan att vara gravid) och tänkte hur svårt kan det vara?
Och även om man får jobba hårt är det inte omöjligt att nå sina mål...men ibland tappar man helt enkelt fokus på varför man sätter målen.
Och i sommar har jag insett att jag tappat målet.
Vikten och vågen tog helt enkelt all fokus.

I sommar har jag insett att det är inte min vikt som får mig att må bra.
Och att jag faktiskt gillar min spinkiga kropp och är stolt.
Trivdes enormt i min bikini i sommar.
Det jag gick upp innan sommaren gjorde att jag trivdes ännu mer med mig och även om jag tappat en del under sommaren med tappade rutiner så känner jag mig fortfarande snygg.
Jag hade kunnat nå 10kg plus men varför?? Det är bara siffror och betyder ingenting.
Så nu lägger jag ner min jakt på viktuppgång och satsar på vardagsrutiner helt enkelt....och med träning som får mig att må bra. Går jag upp några kg är det helt ok...men gör jag inte det spelar det ingen roll.
I LIKE MYSELF precis som jag är.
Jag äter, är inte sjuk och har inga problem...förutom lathet.
Nu tar jag upp där jag avslutade innan sommaren...med fasta rutiner, mellisar och lite träning då och då.
Fokus kommer ligga på att må bra och ha roligt med familj och vänner.

Vincere kommer finnas kvar på bloggen som kategori och där kommer jag publicera saker som rör kost och träning. Men Vincere på fb kommer försvinna då bloggen enbart behöver en fb sida. ;)

Mitt råd till alla er läsare.....så länge ni mår bra ur hälsosynpunkt: VAR NÖJDA MED ER SJÄLVA!!'
Sträck på er och var stolta.

XOXO

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar