fredag 20 februari 2015

Nystart med Loppi



Jag älskar när det trillar ner Loppipaket hemma.
Alltid underbara produkter och det var det även denna gång.
Dom gör ett kanonarbete för oss dom där på Loppi ;)

Denna gången är första för året.

Friggs hade med 3 produkter.
Den första är riskakor i ny tappning.
Vi älskar riskakor och det är perfekt att ha med sig och knapra på.
Dessa är tunnare och krispiga med chiafrön och havssalt.
Barnen tyckte dom var sådär men jag föll pladask.
I love them helt enkelt och jag tyckte dom smakade lite popcorn.
Dom är ljuvliga att äta som dom är men även att ha någon färskost eller jordnötssmör på.
En hit helt enkelt.

Andra produkten är en brustablett Sockerbalans är för den som vill minska sötsuget. Den innehåller krom som bidrar till att upprätthålla en normal blodsockernivå samt vitamin C som bidrar till en normal energiomsättning. Den har en smak av ananas och papaya.
Tyvärr kan jag inte dricka brustabletter men den doftade ljuvligt och jag kan tänka mig att den är kanon bra ;)

Den sista produkten från Friggs är ett hälsote.
Ett rooiboste med blåbär och acai som smakar ljuvligt.
Min kvällskopp med te är tradition och just rooiboste är perfekt att dricka på kvällen då det är naturligt fritt från koffein. 
Denna blev en ny favvo till kvällsritualen.

Blutsaft är ett vegetabiliskt järntillskott som innehåller en speciell typ av järn som kroppen lätt kan tillgodogöra sig. Blutsaft är även rik på B-vitaminer och fri från konserveringsmedel.
Stress och vardagspusslet gör att det kan vara lätt att slarva med sömn, kost och träning och då är Blutsaft ett enkelt sätt att förbättra järnintaget.
Jag gillar Blutsaft och dricker det i perioder, det hjälper faktiskt för mig.

På Warbro kvarn i vackra Sörmland odlas och produceras grödor som gjort en ekomusli.
Dinkel, emmer och nakenkorn innehåller den bla. och dessa innehåller högre halter av protein och näringsämnen. 
Jag gillade verkligen denna musli och tycker det är kul när närproducerade produkter poppar upp.
Och Sörmland har en mängd duktiga bönder som jag hoppas får utveckla sig och stanna kvar på marknaden.

Kidszoo var roligt att servera killarna.
Dom såg ut som fågelholkar och undrade om det slagit slint för mamman i familjen när hon ger dom en godis till frullen.
Men icke sa nicke.
Jag förklarade för kidsen att detta är inte godis utan vitaminer...dom såg fortfarande förvånade ut.
En nalle om dagen ger barnen en bra dos av dom vanligaste vitaminerna.
Dom innehåller enbart naturliga färger och aromer och inte konstgjorda sötningsmedel.
En multivitamin som verkligen gick hem hos barnen.
Dom älskar dessa ;)

Sist men inte minst är det Castus fruktstänger.
Vi har testat Castus förut och jag har även haft med dom på ett event jag hade förra året.
Castus är en produkt från Danmark som jag hoppas kommer stort i Sverige.
Det är ett bra komplement till mellis eller när sötsugen är enormt.
Huvudbasen är dadlar men sen är dom fullproppade med andra frukter och bär.
Inget tillsatt socker, utan konserveringsmedel och rika på fibrer.
Gillar man dadlar är detta perfekt att ha i tex väskan.
Vi fick med blåbär och jordgubb.
Jordgubb har jag testat förut men blåbär var ny för mig.
Båda har en mild och fin smak.

Riktigt spännande produkter som jag hoppas att ni kollar in.
Jag har själv funnit flera nya (och gamla) favoriter.

XOXO



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar