måndag 2 mars 2015

Helt magisk dag



I lördags var det dax för sista matchen i ordinarie säsong för VIK.
En eftermiddag fylld med förväntan och spänning och VIK mötte ett bråkigt Björklöven.
VIK tog hem segern och det förtjänade dom verkligen.
Denna säsong slutade alltså med direkt kval till SHL och serievinnare.
Jag kan sammanfatta lördagens match med ett ord...MÄKTIGT!
Fy attans vilken känsla det var i hallen, vilket spel på isen och vilken lycka efter match.
Så himla underbart.
Nu väntar tuffa matcher denna veckan och jag hoppas på lika bra spel som i lördags.

Detta var det nog inte många som trodde på när säsongen kickade igång.
Säsongen har varit rätt ostadig och det har den varit i hela Hockeyallsvenskan.
Man har inte riktigt kunnat spå alls hur slutsäsongen skulle se ut.
Spännande men väldigt tungt ibland.

Tycker VIK har varit otroligt starka och verkligen kommit igen.
Det var mycket hårda och trista ord som sas i början och jag hoppas dom får äta upp sina ord nu.
Men till och med jag tvekade i slutet och funderade på hur dom skulle kunna komma igen.
Så himla stolt över den vändning som laget gjort och den resan dom farit.
Nu laddar vi upp för match på onsdag och jag hoppas även ni är på plats då.
För världens stoltaste pressvärdinna kommer självklart vara på plats.

STORT grattis grabbar.....ni är grymma :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar