söndag 24 april 2011

Påskdagen



Idag har vi haft en helt underbar dag.

Fick sovmorgon. Vaknade dock till att ena katten gick omkring och drägglade och var konstig.

Gick upp och fick veta att han tuggat på en lyspinne med neon i. Hmm inte helt bra kanske. Men han blev bra efter en stund och troligtvis så dommnade hans tunga av vätskan men det var ingen fara. Nu är han så gott som ny igen.


Efter frulle åkte Peter iväg med sin mamma en sväng. Dom skulle köpa födelsepresent till Leo som blir 4år den 26:de.

När han kom hem åkte jag till Plantagen och köpte jord och lite blommor.

Väl hemma hade Peter fixat lunch.


Efter lunch åkte Peter och barnen på Lucas jujutsiträning och han hade varit enda barnet där och fått ha båda tränarna för sig själv. Han tyckte det var kanon. Även Peter hade fått vara med och träna.


Jag fick egentid hemma och spenderade den med att fixa till framsidan. Rensa bland stenarna och sätta nya fina blommor i krukor. Förflyttade mig sen till baksidan och planterade blommor och väckte altanen till liv. Helt underbart och tokvarmt var det.


På kvällen lackade jag och Peter utemöblerna medans grillen blev lagom och sen fixade vi kvällsmat. Grillat, ett glas vin och sol....inte helt fel helt enkelt.

Nu sover barnen och jag och Peter har däckat i vardagsrummet.

Imorgon blir det jobb för mig och sen får vi se vad vi hittar på helt enkelt.


Ja just...glömde ju att jag bakade lite idag åxå.

Jag provade det som är hur stort som helst i Usa. Har slagit ut Cupcakes och tagit människors hjärtan med storm...eller iallafall magarna.

Woopie Pies. Det är en mjuk dubbel kaka med smojs imitten.

Jag hade nutella emellan mina men det funkar med frosting eller smörkräm också.

Dom var så himla enkla att baka och jag återkommer med recept. Och helt ljuvliga att äta.

Mjuka, kladdiga och helt delikata. Dessa små underverk måste jag göra ofta ofta och vill prova andra smaker. Jag gjorde en choklad woopie och det vart kanon.


Nu ska jag slappa och ladda inför morgondagen


XOXO

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar