tisdag 11 oktober 2011

Tjejkväll med goodiebag ;)




I fredags hade jag bjudit 9 av mina finfina tjejer för lite plockmat och för att fira min födelsedag som har varit. Några av oss träffas varje dag på jobbet men en del av oss träffas inte så ofta.



Och det är inte så ofta vi får tid att göra något ihop allihop samtidigt.



2 av tjejerna hade fått föhinder så vi var inte riktigt samlad trupp.






När tjejerna kom fick dom en Mojito drink som ett välkomnande.



Jag fick underbara paket av dom och ett rim som var såå klockrent jag.



Det är det på bilden som jag fick...alltså...en flaska vin, ett örngott med gullig text och ljuvliga bilder, svarta träbokstäver, servetter (glömde dom på bilden :() och rödvinsglas från Sagaform som luftar vinet direkt i glaset. Dom är så söta :)






Jag hade valt att göra lite fel ordning så när alla kommit fixade jag kaffe och serverade efterrätt.



Det kommer i ett eget inlägg men jag bjöd på en himmelsk champangepannacotta med chokladganache. Har aldrig gjort det förut men tänkte att om det blir äckligt så låter det iallafall lyxigt :) men som tur var så var den helt ljuvlig.






När jag plockat undan var det dax för tjejernas goodiebags. Det kommer ett eget inlägg även om dom. Men jag hade satt ihop goodiebags till dom med hjälp av helt underbara företag.



Snacka om att dom vart förvånade när dom fick presenter på min kväll.



Men jag gillar att göra människor jag tycker om glada och det kommer direkt från hjärtat.



Dom vart super glada och och var snabba med att kolla in innehållet medans jag plockade fram plockmaten. Det var verkligen en cool grej att få ge tjejerna dessa. Såå himla kul och jag hoppas att jag får möjlighet att göra goodiebags igen någon gång i livet.



Kanske borde jobba med event.






Jag serverade kex av olika slag, ostar i mängder och parma av olika slag, pepparsalami, salami och kalkon. Till detta grönsaker också. Och serverade vin.



Vi åt, pratade och skrattade tills vi inte kunde äta mer.






Det var en kanon kväll och jag var helt lyrisk när kvällen var slut...men också helt slut.



Hade hållit hemligheten om goodiebagsen sååå länge så när jag gav dom släppte spänningarna och jag fick huvudvärk. Somnade på soffan och väcktes av Peter när han kom hem från ölprovning.






Tack snälla fina alla ni tjejer som gjorde min kväll kanon (även ni som inte kunde komma ;)) och tack till dom underbara företag som var med och gjorde mig och tjejerna lyriska.






XOXO

1 kommentar: