tisdag 26 juni 2012

Minisemester

Helt plötsligt har vi en hel del skojiga grejer bokade på semestern.
Vi har besökt Parken Zoo och kommer besöka dom igen.
På fredag ska jag och kidsen till Nyköping medans Peter får en familjeledig fredag till lördag.
Och på tisdag nästa vecka ska vi ut och åka båt.

Förra året tog Peters pappa med oss allihop på en kryssning.
Jag var inte super förtjust innan då jag inte gillar båtar men efter den turen så insåg jag att detta kommer vi göra igen. Barnen älskade det och ja jag måste erkänna att jag tyckte det var riktigt mysigt.

Nu är det äntligen dax igen för lite båtresande.
Vi ska åka med Birka till Åland.
Jag har varit nyfiken på Birka Paradise länge då dom verkar ha en underbar badanläggning och verkar vara en fin båt.
Denna sommar kommer även Alvin från Alvin & gänget på besök och det finns en hel del aktiviteter ombord för både stora och små. Kommer bli super mysigt och självklart får även ni följa våran lilla trip här på bloggen.
Titta in till dom på Birka..just nu har dom riktigt bra priser på kryssningarna och anslutningsbussen är gratis.

En sådan här dag när det bara regnar och är grått är det skönt att veta att det händer en del skoj under sommaren. Nästa vecka går Peter på semester också och jag har 2 veckor kvar av min.

Hoppas ni får en underbar semester och sommar fina läsare

xoxo

2 kommentarer: